Air France-KLM: Merrill Lynch voit un potentiel de baisse de 38%

Bank of America Merrill Lynch a abaissé son avis sur Air France-KLM de « neutre » à « sous-performance », assorti d’un objectif de cours revu de 5,8€ à 4,2€, impliquant un potentiel de baisse de 38%. En cause,

[cleeng_content id= »363929835″ description= »Plus d\’analyses et de commentaires à découvrir…  » price= »0.19″ t= »article » referral= »0.05″]un intérêt croissant des investisseurs ayant décidé de shorter le titre et le secteur, au regard d’un affaiblissement des revenus unitaires et de la montée de risques sanitaires (grippe aviaire) et géopolitiques (Corée).

La banque a ainsi abaissé sensiblement ses prévisions de résultats (EBIT de 206M€ contre un consensus à 352M€ cette année, selon Factset).

L’argumentaire tient en quelques lignes:

« We are downgrading AF-KLM to Underperform (prev. Neutral), with a revised price objective of €4.20 (prev. €5.80), suggesting 38% potential downside. Our reasoning is threefold: 1. Consensus earnings’ downside: Our revised FY13E EBIT is €206mn (albeit our EPS rises slightly due to lower interest) vs. cons. c.€350mn. The delta from consensus stems from a 50bp lower yield assumption (BofAML +2.0%), driven by our concerns on medium-haul yields; a segment that lost €800mn (FY13), and where we see particular pressure at regional bases. 2. “Transform” risks: With analysts uniformly attributing full credit to the cost cutting plan, we feel that the risks are poised to the downside; specifically on achieving the FY15 “-10% unit cost” reduction, particularly for a company that has not historically shown acumen for sustainable cost reduction. Moreover, with €4.5bn of debt to refinance in the next 3 years, there is limited scope for failure.

3. Valuation: The current share price implies a FY13E EV/CE of 0.53x, at an unjustified premium to both IAG (0.39x) and Lufthansa (0.30x), in our view. Our €4.20 PO is based on a 0.49x EV/CE multiple, which is a similar discount to the 5-year average in 2011 (which was the last historical loss of confidence in the sector). »[/cleeng_content]

Les commentaires sont fermés.